«

Mobilitātes pakotnes ietvaros no 20. augusta spēkā stājās izmaiņas attiecībā uz autovadītāju braukšanas un atpūtas laika organizēšanas kārtību.

25.08.2020  15:49 Jaunumi Nav komentāru

2020.gada jūlija mēnesī tika pieņemta mobilitātes pakete – masveida reforma ES noteikumos par autotransportu. Ar 2020.gada 20.augustu sāk piemērot noteikumus par braukšanas un atpūtas laika regulējumu Eiropas Transporta darbinieku federācija ETF ir sagatavojusi pirmo arodbiedrību praktisko rokasgrāmatu, pārskatu par izmaiņām, ko rada jaunie noteikumi. Ceļvedis tiks nodrošināts visām dalībvalstu ceļu inspekcijām.

Bez šaubām, galvenie jauno braukšanas un atpūtas laika noteikumu ieguvumi ir prasība autovadītājiem atgriezties mājās vai uzņēmuma darbības bāzē un nepārprotams aizliegums veikt iknedēļas atpūtu transportlīdzekļa salonā.

Šie pasākumi ievērojami uzlabo vadītāja darba un dzīves apstākļus, turklāt, kontroles iestādēm tie ļaus vieglāk noteikt, vai autovadītājs tiešām tiek norīkots darbam vai nē, un vai uzņēmumi ievēro norīkošanas un izveides noteikumus.

Turpmākie gadi nesīs izmaiņas tūkstošiem autovadītāju, kas ik nedēļu atpūtušies kravas automašīnās, diskrēti, prom no sabiedrības redzesloka. Sākot no 20.augusta šiem autovadītājiem būs fiziski jāatgriežas mājās vai sava uzņēmuma bāzē ik pēc 3 vai 4 nedēļām. Tas pats par sevi izrādās efektīvs līdzeklis, lai parādītu, kā uzņēmumi attiecas pret darbiniekiem –  vadītājiem.

Lai arī uzņēmumiem nav pienākums nodrošināt autovadītājus ar izmitināšanu, kad viņi atgriežas savā operatīvajā centrā, tomēr darbinieku atstāšana uz ielas 45 stundas un ilgāk būs skandāls!

Ir vērts pieminēt, ka vadītāja atgriešanās bija daļa no Eiropas Komisijas sākotnējā priekšlikuma par mobilitātes paketi, un Komisija to atbalstīja visā procesā. Tāpēc mēs sagaidām, ka Eiropas Komisija nekavējoties nodrošinās tās piemērošanu.

Mobilitātes pakotnes normatīvo aktu prasības

Ar pilnu Regulas (ES) 2020/1054 tekstu var iepazīties ŠEIT

Drukas versija: PDF

Avots