Rūpes Taisnīgums Solidaritāte
Ņemot vērā, ka jau 2020.gada 29.oktobrī AS “CATA” darba devējs bija informējis arodbiedrību LAKRS par iespējamo kolektīvo atlaišanu (apmēram 270 darbinieki) un AS “Nordeka” 26.novembrī par iespējamu 37 darbinieku atlaišanu saistībā ar neskaidrībām un šī brīža atklāto konkursu “Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā” rezultātiem, arodbiedrība LAKRS aicināja ATD skaidrot situāciju. Pamatojoties uz īstermiņa konkursa rezultātiem AS ”CATA” šobrīd kolektīvās atlaišanas uzsākšanu ir atsaukusi.
Arodbiedrība LAKRS, kuru pārstāvēja Gāzes saimniecības arodorganizācijas priekšsēdētāja Sanda Zariņa un LAKRS valdes priekšsēdētājs Juris Kalniņš sarunās ar AS “Latvijas Gāze” un AS “GASO” parakstīja iesniegtos priekšlikumus grozījumiem un papildinājumiem noslēgtā un spēkā esošā Darba koplīgumā un vienojās par papildinājumiem, kas uzlabo darbinieku sociālās garantijas.
Saeima otrdien (10.11.2020.) pārapstiprināja saslimstības ar Covid-19 ierobežošanai līdz 6.decembrim izsludināto ārkārtējo situāciju, kuras laikā spēkā būs virkne ierobežojumu.
Valdības lēmums par ārkārtējās situācijas izsludināšanu stājās spēkā jau pirmdien, 9.novembrī. Saskaņā ar likumu par ārkārtējās situācijas izsludināšanu lemj Ministru kabinets, savukārt Saeimas Prezidijam šāds lēmums nekavējoties jāiekļauj Saeimas sēdes darba kārtībā un par to balso deputāti.
Autotransporta direkcijas Iepirkumu komisija, izpildot Iepirkumu uzraudzības biroja lēmumā norādīto, ir pārvērtējusi konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu ar autobusiem līdz 2030. gadam rezultātus. Tādējādi maršrutu tīkla daļā “Ventspils” uzvarētājs ir mainījies, bet sešās daļās tiks sludināts atkārtots konkurss, jo saskaņā ar Iepirkumu uzraudzības biroja norādēm neviens no pretendentu sagatavotajiem piedāvājumiem neatbilda konkursa nolikuma un/vai Tehniskās specifikācijas prasībām.
28.oktobrī Eiropas Komisija publicēja ilgi gaidīto priekšlikumu direktīvai par minimālām algām Eiropas Savienībā.
Priekšlikumu var redzē šeit.
Eiropas Komisija 28.oktobrī publicēja priekšlikumu Direktīvai par taisnīgām minimālām algu un koplīgumiem.
2020.gada 16.septembrī, tiešsaitē norisinājās EPSU Ziemeļaustrumeiropas valstu arodbiedrību līderu sanāksme, kuru vadīja Ukrainas Valsts iestāžu darbinieku arodbiedrības priekšsēdētājs un reģiona sanāksmes priekšsēdētājs Jurijs Pižuks. Sanāksmes laikā valstis dalījās pieredzē par COVID-19 pandēmijas atstātajām sekām, ieviestajām izmaiņām darba un ikdienas dzīvē, kā arī pauda viedokli, kā sekmīgāk organizēt un plānot arodbiedrības darbu, lai darbiniekiem netiktu piemēroti jauni izaicinājumi šajā pārmaiņu laikā.
Kā ziņo VSIA “Autotransporta direkcija”, ņemot vērā, ka Iepirkumu uzraudzības birojs ir noraidījis pārvadātāju iesniegtās sūdzības par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu trīs maršrutu tīkla daļās, ļaujot turpināt iepirkuma procedūru un vērtēt piedāvājumus visās četrās daļās, 2020. gada 16. septembrī, Iepirkumu komisija uzsākusi iesniegto piedāvājumu vērtēšanu. Kopumā tika saņemti 32 piedāvājumi, kurus iesniedza 10 pretendenti. Papildus tam Iepirkumu komisija, ņemot vērā Iepirkumu uzraudzības biroja norādītās vadlīnijas, 30 darba dienu laikā pārvērtēs tos punktus, uz kuriem biroja darbinieki ir vērsuši uzmanību saistībā ar sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursu 16 maršrutu tīkla daļās, kas tika izsludināts 2019. gada jūlijā.
Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB), izskatot iesniegtās sūdzības Autotransporta direkcijas konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā, aizliedzis slēgt līgumus septiņās daļās jeb lotēs, pavēstīja IUB.
Birojā norādīja, ka, izskatot astoņu pārvadātāju iesniegumus par Autotransporta direkcijas rīkoto atklāto konkursu “Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā”, IUB atzinis par pamatotiem vairākus iebildumus par pasūtītāja piedāvājumu vērtēšanas procesā pieļautajiem pārkāpumiem.
2020.gada jūlija mēnesī tika pieņemta mobilitātes pakete – masveida reforma ES noteikumos par autotransportu. Ar 2020.gada 20.augustu sāk piemērot noteikumus par braukšanas un atpūtas laika regulējumu. Eiropas Transporta darbinieku federācija ETF ir sagatavojusi pirmo arodbiedrību praktisko rokasgrāmatu, pārskatu par izmaiņām, ko rada jaunie noteikumi. Ceļvedis tiks nodrošināts visām dalībvalstu ceļu inspekcijām.